پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر متر مسکن ملی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قدرت چانه‌زنی بهترین شیوه برای تعیین دستمزد و حقوق کارگران است | امنیت شغلی کارگر در کشور چقدر است؟ علت افزایش بیکاری در بین افراد تحصیلکرده چیست؟ خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
سرخط خبرها

آیا افزایش حق مسکن کارگران در حقوق فروردین‌ماه اعمال می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۰۵۱۳۵
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
آیا افزایش حق مسکن کارگران در حقوق فروردین‌ماه اعمال می‌شود؟
به‌دنبال تصویب افزایش دستمزد ۱۴۰۱ در شورای عالی کار، مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافت. باتوجه به روز‌های پایانی فروردین ماه و همچنین عدم تصویب مصوبه در هیات وزیران به احتمال زیاد این افزایش از برج آینده در فیش حقوقی کارگران لحاظ خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به دنبال تصویب افزایش دستمزد ۱۴۰۱ در شورای عالی کار، مبلغ حق مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان رسید. این رقم در سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که حدود ۴۲ درصد رشد داشته است.

با توجه به آنکه کمک هزینه مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران به شمار می‌رود که برای اجرا نیازمند تصویب هیات وزیران است باید منتظر تصویب مصوبه در هیات دولت بود.

کارگران امیدوارند تا این افزایش ۲۰۰ هزار تومانی هرچه زودتر در فیش حقوقی آن‌ها لحاظ شود هرچند که پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که قول مساعد آن را از دولت گرفته است.

آنطور که عبدالملکی در حاشیه نشست تعیین دستمزد گفته بود:" حق مسکن کارگران باید در دولت تصویب شود، ولی مشکلی برای تصویب آن وجود ندارد و از قبل قول تصویب آن را گرفته‌ایم. "

طبق مصوبه شورای عالی کار، افزایش کمک هزینه مسکن باید از فروردین ماه در حقوق کارگران اعمال شود از این رو هر زمان که در هیات دولت به تصویب برسد مابه تفاوت ماه‌های قبل از آن تحت عنوان معوقه باید از سوی کارفرمایان به کارگران پرداخت شود.

با توجه به روز‌های پایانی فروردین ماه احتمال اعمال این افزایش در حقوق برج فروردین دوراز انتظار است مگر آنکه مصوبه تا قبل از پایان ماه در دستور کار هیات وزیران قرار گرفته و البته تصویب شود.

بررسی روند تصویب مصوبه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که به طور معمول این تصویب دستکم از سال ۱۳۹۸ به بعد در اردیبهشت ماه صورت گرفته و تا قبل از سال ۱۳۹۸ با تاخیر طولانی همراه بوده است.

حق مسکن کارگران تا سال ۱۳۹۷ مبلغ ۴۰ هزار تومان بود، اما در سال ۱۳۹۸ به ۱۰۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۰ هزار تومان و در سال ۱۴۰۰ به ۴۵۰ هزار تومان رسید، اما با مصوبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ شورای عالی کار، این میزان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

اردیبهشت سال گذشته شریعتمداری‌ـ وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ متن پیشنهادی مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حق مسکن را جهت اجرا از فروردین ماه با قید فوریت به هیات دولت ارائه کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->